…om bara de fåglar som sjöng vackrast skulle sjunga, så skulle skogen vara väldigt tyst.

 

Ni har hört ordspråket jag citerar i min rubrik? Orden har många bottnar och nog är politikens konsekvens viktigare än hur den är klädd som sprider budskapet, orden? ”På politikernas egen Hultsfredsfestival, Almedalsveckan, syns och synas politikerna intensivt. Men vad betyder egentligen kläderna för deras budskap?”

Den som är bäst klädd vinner?

Får jag hoppas Fredrik Reinfeldt bär en rosa handväska av känt lyxmärke?

 

Det finns en bisarr humor/sanning i orden att Almedalsveckan blivit politikens Hultsfredsfestival, en sanning som även den bevisar att det pågår en fördumningsepidemi!

Rubriken/ordspråket kan också stå som bevis för en annan dumhet som är väl spridd, nämligen vår längtan att bli av med (utrota) alla de djur som skrämmer någon, stör någon…bara den minoriteten är tillräckligt högljud, som t.ex. varghatarna i Svenska Jägareförbundet!

Läs t.ex. denna skönt ironiska artikel:

 

Visst är det skönt när även de falsksjungande ”fåglarna” sjunger, som när SD:s partiledare Jimmie Åkesson kraxar fram sin falska lögn, vi hör och inser konsekvenserna av dårskapen. Jag är glad att han inte är tyst (trollen spricker i dagsljuset)! Andra sjunger och berättar om SD:s ”miljöpolitik”…som inte finns!

 

…så nog är det skönt, att ”skogen” inte är tyst!

 

Tystnad bygger INTE demokratin!

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Min syn på SD!, Natur och miljö., Vargdebatten:. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till …om bara de fåglar som sjöng vackrast skulle sjunga, så skulle skogen vara väldigt tyst.

  1. tengileye skriver:

    även då att pressen gärna är springschasar åt ”de stora pojkarna” bara de får vara med
    Istället för att granska så rapar de bara upp de politikerna säger.
    Ställ Tuffa Frågor, Upprepa frågor tills man fått ett svar, och då räknas inte ”mjä” ”kanske” eller nåt annat, utan ja eller nej

  2. arrami54 skriver:

    Jo, nog kunde media vara tuffare när de granskar politiker och konsekvenserna av deras beslut.

    Såg att du kommenterat mitt inlägg riktat till ”hemimutter”. Jo, det var ”ord och inga visor”, men jag tog bort inlägget när jag sett att ”hon” läst. Vill inte skita ner bloggen med henne mer…;-)

    Må bättre än gott!

  3. Ping: …en pausbild, på en verklig skönhet! | Varghjärta

  4. tengileye skriver:

    misstänkte det var nåt sånt- men nu under sommaren är jag inte så myvcket inne här- även om jag borde skriva en del om våra fem kattungar som våra två honkatter fått… Men än så länge så är de för unga för att busa runt… Mycket roligare dock än politiker i något som helst läger

  5. arrami54 skriver:

    När de fem kattungarna ”busar runt” lär du le och må gott…härliga djur!

  6. tengileye skriver:

    Jadå…. Sprang dock på en tioveckors hundvalp häromdagen, en tax- och det är den hund jag har svårast för att gilla, men ooo va gullig den var… Nyfiken på allt och alla…

  7. arrami54 skriver:

    …det är så, däggdjursungar är väldigt söta oftast och vi faller…”vill ta hand om!” 😉

  8. tengileye skriver:

    jäpp- men alltför många tänker inte på att de växer upp och det är ändock 15-20 år av ens liv

  9. arrami54 skriver:

    …exakt! Det är 15-20 år av ansvar och kostnader. Tyvärr inser inte alla detta utan skaffar sig spontant en katt eller hund. …och det är därför vi har så många fall av vanvård och misshandlade djur.

Kommentarsfältet är stängt.