…vill presentera några kära vänner.

 

Först, och kanske den som står mig närmast av ”fyrfotingarna”, Zahara min vän av arten (eller underarten till vargenCanis lupus familiaris . Ni ser att hon inte ser helt nöjd ut? Öronen hänger lite och det är orsakat av att Tyskland nyss gjort 3-1 mot Grekland. Hon liksom jag höll på grekerna, mot Dr. Angela Dorothea Merkel …jo, fotboll och politik är kanske inte direkt samma sak, men jag höll, liksom Zahara på Grekland, av politiska skäl.

…jo, Grekland har gjort fel som bluffade kring EMU-kriterierna, men Tyskland (EU, ECB och IMF) beter sig som om en svensk socialnämnd skulle betalat ut försörjningsstöd, mot ränta (vinst). Vinsten Tyskland gjort idag visavi Grekland landar på ca 350 miljoner, bara i ränteinkomster. Så vadå hjälp?

…och inte fan vill vi se en EU-president och en federation!

En annan god vän är Mysti, en kolsvart liten honkatt. Även hon har visat intresse för EM-fotbollen, och jag lovar, hade hon varit med på plan och haft en matchvikt motsvarande Miroslav Kloses, …då hade Tyskland lämnat w.o., och smugit ut från planen! Det ÄR temperament i denna lilla kolsvarat jägare, ni ser hur hon ”glöder”!

Kungen i huset, Pepsi, bryr sig däremot vare sig om politik eller fotboll, han vill ta sina promenader i det ”vilda” (men får nöja sig med kattgården) och kela med husets drottning, Tequila.

Tequila är lite speciell, men det är kanske drottningar rent allmänt? Vi kan kanske jämföra henne med denna religiöst fundamentalistiska ”drottning”…nej, den liknelsen gillade inte Tequila, hon körde klorna djupt in i mina lår i skrivande stund och hoppade över till bordet…

 

(PS: Vet inte om ni ser det, men ”drottning” Tequila smet ut förra vintern och förfrös öronen, (det var ca 35-40 minusgrader de nätterna) hon har bara hälften av dem kvar. Som tur är lyckades vi stoppa kallbranden och hon överlevde. DS.)

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik.. Bokmärk permalänken.