Grattis Sjevtjenko och Ukraina!

 

Sverige tycktes mest livrädda för bollen i första perioden (de trodde kanske bollen kunde bita dem i vaderna?) och när de väl vaknade ur rädslans och nervositetens meditativa promenad på planen…var det lite för sent!

Man kan bara skratta, dessa herrar anses vara värda miljoner i lön p.g.a. sin skicklighet och är så förbannat rädda för bollen, löjligt är ordet!

Praktfiasko Sverige, praktfiasko!

Dags att åka hem innan ni gör bort er totalt?  (Jo, den föregående meningen är betingad av vrede och besvikelse, älskar man fotboll kan man inte bli annat än förbannad över Sveriges första period, men jag antar att spelarna var lika besvikna).

…och nu får vi höra alla ”experters” bortförklaringar om ”slump”, ”otur” och inte ett ord om amatörbetingad premiärskräck och ren ovilja att spela fotboll! Personligen tycker jag idrott är totalt överreklamerat, bortsett från nyttan med motion. Elitidrotten av i dag och fram för allt alla överbetalda idrottshjältar, är bara ett bevis på hur sjuk världen är och hur folket sövs via för makten ofarliga nöjen. ”Bröd och skådespel till folket!”

Tänk om samma engagemang riktades mot våra verkligt viktiga frågor, som miljö- och klimatfrågorna t.ex.

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Grattis Sjevtjenko och Ukraina!

  1. Svante skriver:

    http://www.youtube.com/watch?v=W8IrB3NSdqY Kan denna lilla video belysa min inställning till sport idag.
    Svante

  2. arrami54 skriver:

    Jo, jag har sett detta och skrattade åt hennes ord: ”Gubbjävel, spring för helvete!”
    Kul film, björnen var inte intresserad av ”gubben” utan av älgkalven och jag undrar hur det gick för den, blev björnmat antar jag?

  3. Svante skriver:

    Vad jag förstår av det, som är skrivet sprang björnen åt ett håll, och älgkalven tog sig upp ur Ängraån, och sprang in i skogen. Jag misstäker att björnen blev räddare än kvinnan, och gubbjävulen, och avbröt all jakt på älg. Tror jag också skulle bli rädd med sådana förbannelser, som skreks ut.
    Svante

  4. arrami54 skriver:

    Då gratulerar jag älgkalven. Tror även du har rätt angående vad som skrämde björnen, den kvinnan hade jag också blivit lätt skrämd av… 🙂

  5. Ping: Jan Guillou och demokratin | Jinge.se

Kommentarsfältet är stängt.