SD ökar (?)…skrämmande nog!

 

”SD har gått om MP – är tredje största parti”, läser jag i Aftonbladet. Jag köper inte helt förklaringarna Aftonbladets ”experter” kommer med, rasism och främlingsfientlighet ökar alltid i tider av ekonomisk kris…och här ligger den främsta orsaken till SD:s opinionssiffror. Att människor blir primitivt revirhävdande (nationalistiska) i ekonomiska orostider ser vi tydligt både historiskt (Nazityskland t.ex.) och i övriga Europa av idag…

...Grekland har sina fascister, liksom övriga EU. Förstärks den ekonomiska krisen ytterligare, vilket det är stor risk för…så kommer fascisterna att öka i antal. Främlingsfientlighet bottnar alltid i okunnighet, ekonomisk rädsla och ”utanförskap”.

Sverige hade gott om nazivänner under andra världskriget och tiden innan dess, tyvärr lägger sig samma mentala skymning åter över landet. Människan har en extremt tunn hinna av civilisation och i tider när behovet av samarbete ökar…uppstår alltid motsatsen, protektionism och feg nationalism (djurets revirhävdande). Ingen kan förneka att människan är ett primitivt djur som knappast utvecklats de senaste tiotusen åren och ingen förnekar att evolutionen går långsamt, väldigt långsamt…

En förklaring är de etablerade partiernas uppenbara handlingsförlamning, Alliansen har kört sitt primitiva race (arbetslinjen, vilken också har historiska paralleller av misslyckande) och klyftorna i Sverige har bara ökat. Vänder mig leende till Fredrik Reinfeldt och påstår på god grund att: ” – Du har stor skuld till SD:s opinionsframgång!”

Mina tankar går till filmen ”Simon och ekarna” och några ord Helena Lindblad skrev i sin recension:

Sverige under andra världskriget är som alla vet ingen särskilt vacker historia. Elisabeth Åsbrinks Augustprisade ”Och i Wiener­wald står träden kvar” är bara ett exempel på en aktuell berättelse om hur feghet och rasism delvis regerade nationen.”

Filmen är väldigt bra, på gränsen till ett mästerverk och jag vill rekommendera alla att se den, speciellt ni som funderar på att ge Sverigedemokraterna er röst…se den och skäms över det hat och främlingsfientlighet ni åter vill sprida, ni som tror på SD:s enkla, förtalande och primitiva ”tänkare”!

 

 

Samma tidning, Aftonbladet, kommer några timmar senare med SCB:s stora mätning och då ligger SD långt, långt lägre i opinionen…men en glädjande vänstervind är tydlig.

Småpartierna, KD, Fp och C, ser alltmer ut som om de kvävs inom Alliansen, de räddas säkerligen av storebrors stödröster, men frågan är om ”Alliansen” överlever?

 

…dagen blev plötsligt trevligare, SD:s opinionsvind var ”fejk” och de blå har problem.

 

PS: Men en sak är säker med Sverigedemokraterna:

DS.

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Min syn på SD!. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till SD ökar (?)…skrämmande nog!

  1. Karpstryparn skriver:

    ”Karpstryparn”, din länk godtas inte här. Du behöver inte kommentera här heller, gå och stryp en karp eller gräv en grop…eller nåt! Mvh Thomas/”Arrami”

  2. Svante skriver:

    http://svantelarvig.wordpress.com/2012/06/04/svante-med-hopp/
    Kan denna lilla kille få upp humöret lite till, eller har du redan sett honom?
    Svante

  3. arrami54 skriver:

    …skön kille med ett underbart engagemang! 😉

  4. portolanseglaren skriver:

    -Lite småskojigt att SD ökar medan Moderaterna minskar sedan det att Reinfeldt försökte en trevare i dansk riktning. Socialdemokraterna går framåt liksom alla på vänsterkanten. Men det var en kalldusch för Reinfeldt. Jag har en tid gissat att borgarna skulle komma att försöka sig på en dansk vulgarisering i nästa valrörelse, men det ser ut att bli en återvändsgränd. Folk i allmänhet köper inte etniska argument – men många borgare gör det uppenbarligen! och lämnar sina partier till förmån för Sverigedemokraterna.
    -Sen är det rent ut löjligt att se att Aftonbladet först köper en dyr opinionsundersökning för att sedan inte dra en enda relevant slutsats av den.

  5. arrami54 skriver:

    Aftonbladet såg nästan komiska ut när SCB:s undersökning kom! 😉 Det verkar som m SD minskar något, liksom de blå…glädjande. Analyserna Aftonbladet kom med var torftiga…så jag håller nog mer på din analys.

  6. Karpstryparn skriver:

    Svar till fascisten Thomas/”Arrami”: Jag visste att du inte skulle publicera min länk, demokrati är ju inte din starka sida precis. Men till skillnad ifrån dig så är jag demokratisk,välkommen att kommentera på min blogg om du vill….och det utan påhopp i så fall, tack. Och tack för ditt ”trevliga” svar. // Karpstryparn

  7. Karpstryparn skriver:

    Svar till fascisten Thomas/”Arrami”: Jag visste att du inte skulle acceptera min länk, demokrati är ju inte din starka sida precis. Men till skillnad från dig så är jag demokratisk, välkommen att kommentera på min blogg om du vill, och det utan påhopp i så fall, tack.
    Och tack för ditt ”trevliga” svar. // Karpstryparn

  8. arrami54 skriver:

    😆 …tackar för inbjudan men avstår, går liksom inte in var som helst, lika lite som jag bjuder hem vem som helst, mitt val, min rätt. Demokratibegreppet tror jag inte ens du förstår i sin fulla bredd, du tycks inte ens förstå distinktionen mellan åsiktsfrihet och rätten att avsky en åsiktsgruppering som rasism/främlingsfientlighet, nationalism m.m. (SD). Du har rätt att bära dina åsikter, hur korkade jag än tycker dem vara, och jag har full demokratisk rätt att ogilla dina åsikter. Dessutom är detta en privat blogg, ”mitt hem” på nätet och jag bjuder in, respektive portar vem jag vill.
    Den dag DU kan föra en sakdebatt är du välkommen, men ingen som ”häckar” på Avpixlat håller ens grundläggande nivå för att hävda att de debatterar sakligt.
    Jag har läst tillräckligt av dig, långt tillräckligt för att inse att vi aldrig ens kommer att förstå varandra, en fundamentalist som inte lyssnar, är ingenting jag lägger tid på. Jag kan känna en empatisk form av medlidande med dig, mer är det inte…och för att vara tydlig, en rabiessmittad hund klappar jag inte heller!

  9. Vuvuzela kattklappare. skriver:

    Med dagens färska statistiskt säkerställda ökning där SD är 3:e största parti med marginal så ter sig ovanstående dynga än mer patetisk. Du brinner för din dumhet, jag hela proppskåper har brunnit…

  10. arrami54 skriver:

    Jo du, Lepatata Mambu kattklappare eller Stadiontutan kattklappare (vilket ditt nicknamn betyder), det enda jag får fram som är korrekt i din kommentar är jag hela proppskåpet har brunnit…”. Det är nog korrekt att hela proppskåpet brunnit i DIN hjärna! Varför kallar du dig inte ”IQ stadiontuta”? (Mer adekvat om du vill beskriva dig själv och hur är det med kunskaperna i svenska språket?).
    Mitt inlägg ovan behandlar en äldre mätning, men kan likväl stå för min syn på den senaste opinionsmätningen…att SD är tredje största parti idag med ca 8.5% av opinionen, ser jag bara som att Sveriges lite dummare blekfeta befolkning uttryckt sin åsikt. SD kan säkert nå 10% om man ser till andelen empatilösa rasister och intelligensbefriade medborgare, inget förvånande jämfört med att ca 23% tror på ”Gud”. 😉
    Att Jimmie Åkesson kräver rättning i leden och försöker tysta de mer extrema rasisterna i partiet är bara ett eko av motsvarande utveckling i nittonhundratrettiotalets Tyskland, en primitiv repris, ingenting annat…

  11. Ping: Mitt Sverige finns inte kvar. | Varghjärta

Kommentarsfältet är stängt.