…fredagspanik p.g.a. Swedbank och obefintlig servicekänsla!

 

Hundarna signalerade ljudligt att min dotter kommit, hon satt med nedsjunkna axlar på soffan i trädgården och berättade ledsen att Swedbanks kortautomat återigen konfiskerat mitt bankkort, på grund av att det är lite böjt. Denna gång, till skillnad från tidigare hävdade hela personalen att de inte hade behörighet att hämta kortet ur automaten…mycket konstigt tyckte jag eftersom det gått tidigare.

Min dotter fick följa med till banken, hon tvekade och poängterade: ” – Var snäll nu pappa!” …vilket jag leende lovade henne.

När vi kom fram till Swedbank i Ljungby klockan 15:03, möttes vi av en vänlig kvinnlig Securitasvakt som informerade oss om att banken var stängd. När jag uttryckte en önskan att omedelbart få tala med bankens säkerhetsansvariga, bad hon mig vänta ett ögonblick…och efter ett ögonblick kom han också.

Jag framförde mitt ärende, berättade om hur bankautomaten ”snott” mitt bankkort och att det tidigare aldrig varit något problem med att direkt återfå det via ett personligt besök på Swedbank. Men se idag gick inte detta, i princip hela personalen kom fram och hävdade att ingen på banken hade denna behörighet. Min säkerhetsansvariga ”värd” intygade även han, att de stod helt handlingsförlamade och inget kunde göra.

Men visst kunde problemet lösas, det som krävdes var mina ord: ” – Okej, vi tar detta i media!”…den säkerhetsansvarige bad mig vänta ett par minuter…och sedan kom han med mitt kort i näven, det tog inte mer än tre minuter.

Min dotter skrattade över den effekt orden: ” – Okej, vi tar detta i media!” …omedelbart fick och jag lyfte kortet högt till en hälsning till hela personalen och önskade dem en skön helg…

…sen gick jag och tog ut pengar i Nordeas kontantautomat, gav min dotter några hundra och gick och köpte en god Whiskey.

Någon som betvivlar ordens makt över prestige, lättja, bristande servicekänsla och personalens hemlängta en fredagseftermiddag?

…och nej, jag är inte kund i

…det finns också en anledning till det!

🙂

PS: Det hör också till historien att Swedbank i Ljungby innan årets slut helt skall sluta med hanteringen av kontanter, tror deras kunder, de lokala handlarna…får problem när denna banks personal dessutom saknar behörighet att hantera bankkort som fastnar i automaterna. Jag är tacksam icke-kund i Swedbank! DS.

 

Annonser
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till …fredagspanik p.g.a. Swedbank och obefintlig servicekänsla!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Inte jag heller av samma anledning… den bank jag varit nöjdast med genom åren är handelsbanken.

    Hemikram

  2. arrami54 skriver:

    …förstår dig, har också bara hört gott om Handelsbanken, men är oerhört nöjd med det lokala Nordea-kontoret i Ljungby…det är aldrig några problem där eller med deras kortautomater! 😉

    Kram.

  3. KV skriver:

    Verkar onekligen som om kvalitéten på Swedbank-korten inte är den högsta.
    Har själv råkat ut för att många av mina kort blivit obrukbara inom några veckor därför att magnetremsan tydligen nötts ut alltför snabbt.

  4. arrami54 skriver:

    …det vet jag ingenting om, men dina ord förvånar mig inte! 😉 Jag är själv Nordea-kund, och nöjd…det är deras kort som uppenbarligen inte gillas av Swedbanks automater…och jag behöver aldrig byta kort, mer än efter den vanliga uppdateringen.
    Jag är inte kund hos Swedbank sen många år tillbaka… då det hände sig att min lillasyster fick ett extremt hotfullt brev därifrån p.g.a. att kontot var överdraget med mindre än en krona…jag var med när hon gick till Swedbank (då hette de Sparbanken) och skänkte dem en femma.
    Den dagen lämnade i princip hela familjen Swedbank och jag har INTE återvänt! 😉

  5. Urban Medin skriver:

    Haha, ja så ska dom tas ?0}9i ? Det där ska iaf vara en tumme 😉

  6. arrami54 skriver:

    …jo, tar man folk rätt får man alltid rätt! 😆

Kommentarsfältet är stängt.