…till ”Kynnas” minne, igen!

 

Som jag skrev här hade jag avslutat målningen och lagt den åt sidan, det brukar bli så…man ”avslutar”, låter den mogna, sen rättar man till det man inte är nöjd med efter en tid. Min dotter, min bästa och tuffaste kritiker, är fortfarande inte helt nöjd, exakt vad det är som stör henne kan hon inte formulera…men det kommer. Ni kanske ser om det är något jag missat anatomiskt på ”Kynna”?

Detaljen avslöjar att bilden fortfarande är våt och att jag behöver arbeta med tonerna på vägen runt ”Kynna”, men lugn…det kommer. Bilden får vila ytterligare en tid, jag har många andra målningar att arbeta med.

Våren har övergott till sommar här nere och ljuset har återvänt, skönt…det underlättar för målarens själ att även se mer av och i, dagsljus. Det är väl det man älskar mest med det här landet, sommarljuset, de långa dagarna. För övrig skulle jag gärna lämna landet för gott, men planerna på en flytt till Colombia får vänta…

…först måste jag bli friskare. Det är idag ett kallt land, Sverige, flykting- och invandrarfientligheten ökar, typiskt i ekonomiskt dåliga och turbulenta tider att den oetiska egoismen och det primitiva revirtänkandet ökar…tänk så lika många människor är djuren i sitt revirhävdande! (Som Svenska Jägareförbundet!). Men det är glädjande att några varghatande tjuvjägare nu tydligen tagits, dylikt kriminellt pack skall straffas!

Det här med att vara sjuk, syns det inte…via t.ex. bandage eller amputerade lemmar ser många en idag som en lat fuskare. Det är därför Alliansens hästskitspolitik blivit så populär! (Om hästarna får mer havre blir det mer över för sparvarna att picka i skiten = sänkta skatter för de rikaste, betalda via minskade utgifter för de fattiga, de sjuka och de arbetslösa påstås vara jobbskapande. För om rika får mera pengar så blir de väldigt flitiga. Om de fattiga får pengar blir de latare! ) Men f-kassans handläggare är ett speciellt folk, inte ens en amputation är en bestående skada:

”– Då frågade jag när de tror att benet kommer växa ut, men det kunde handläggaren inte svara på, säger han.”

Men vad förvänta sig i ett land där åklagare gör karriär på ”hittepå” och låter mördare gå fria när de hittat en psyksjuk de kan skylla på…att inte denna ”åklagare” skakar galler i dag är för mig en gåta, men visst är Sverige fantastiskt och våra ”ledare” duktiga på att klia varandras obefintliga ryggrad!

Ett annat aktuellt exempel är hur sexköpande män behandlas…det är synd om dem…och sexsäljande barn/ungdomar för mest skylla sig själva! Mäns behov är prioriterat, oavsett om de är vidriga ”rovdjur”…men visst, ”guds avbild” styrs av små världskonungar som främjar det de vill ha, nämligen ”detets” frihet och valfrihet för omedelbar tillfredsställelse. Svenska lagstiftare och ”havrestinna hingstar” i rättshierarkin är också män med samma inköpsbehov?

Nåja, nu har jag ”gnällt av mig” lite och återvänder till den harmoni som lyser upp stugan…”Pepsi” min gråvita ”kung” kommer och slår lite på mig med tassen, jag behöver tydligen fylla på matskålen. Han berättar exakt vad han vill, via en blick och några tass-rörelser…de är sköna djuren, ärliga och utan egoismens baktankar…tur de finns! 😉

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Min syn på SD!, Vargdebatten:. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till …till ”Kynnas” minne, igen!

  1. Urban Medin skriver:

    Ja de är sköna de djuren och om de fick vara det också, hur mycket godare hade jag mått då?
    Nej de ska göra konster för oss för att vi ska må bra, eller för att bli uppskattade för att vi är så jäkla duktiga på att tämja dem till förnedring. Nej det är inte förnedring i tämjarens ögon så klart!
    Ungefär som ja du vet vad som är mot oss idag?
    Kanske vi behöver det för att förstå???
    Nej det är som du säger, inte ens våra ledare fast vi redan går i band är nöjda.
    Tavlan är perfekt även i mina ögon, så det måste vara något annat din dotter är ute efter 🙂

  2. Urban Medin skriver:

    Ah, bjuder dig på denna också som jag fick av syskonbarnet mitt (kusin 🙂
    – Du Jens, sa kona, husker du de to elgene som du jaktet på i fjor høst?
    – Ja visst, mumlet mannen.
    – Vet du at den ene av dem ringte i morges, og fortalte at du skulle bli pappa!…:))

  3. arrami54 skriver:

    Djur skall tränas så att djuren tycker det är kul, aldrig tvång eller förnedring…och de som tränar djuren utan att djuren trivs, tycker det är roligt, misslyckas oftast.
    …mina djur är mer vilda än tama och min ”vita varg” uppfattas nog av många som ouppfostrad, men hon trivs…och då trivs jag! 😉

    …nja, målningen är inte perfekt, inte än….den blir det när min dotter inte längre är kritisk! 🙂

  4. arrami54 skriver:

    😆 …den var go! Tack för det skrattet!

  5. Precis Arrami! Kan inte annat än instämma i det du skriver i ditt inlägg. /Fredrik

  6. arrami54 skriver:

    Så är det, Sverige är underbart, men bebos delvis av ”dårar”, precis som alla andra länder! 😉

Kommentarsfältet är stängt.