…han är inte ensam, Breivik.

 

Han har många som underblåser det hat han lät övergå till handling. Det kryllar av små högerextrema och okunniga, hatiska, puerila ”köksbordspolitiker” som underblåser hatet, du finner dem bl.a. i Sverigedemokraterna och den mångkultur av invandrarfientliga och rasistiska grupper vår nation har.

Katrine Kielos (Aftonbladet) skriver i en bra ledarkrönika bl.a. följande:

Den senaste rättspsykiatriska undersökningen förklarade, till skillnad från den första, att Breivik var juridiskt tillräknelig. ”Friskare än jag själv är efter att ha undersökt honom” konstaterade en av de psykologer som på sin tid skickades för att ställa diagnos på nazisten och krigsförbrytaren Adolf Eichmann.

Breivik själv kommer vilja frikännas och hävda att han handlade i nödvärn.

Anders Breivik är ensam i rättssalen och ensam om sina handlingar – men han delar världsbild med många. Han tror på en islamisering. På att utvalda politiker, journalister och forskare i den politiskt korrekta överheten håller på att sälja ut den västerländska civilisationen. Och på att allt av värde äts upp av mångkulturen.

Breivik verkar dock tycka att många av hans meningsfränder – bland bloggare, författare, kolumnister och politiker – i hög grad saknar modet att ta konsekvenserna av sina slutsatser.

Och det är så han tycks förstå sina egna handlingar.

Breivik gjorde vad han gjorde inte för att han likt en psykopat inte kunde förstå sina handlingars bottenlösa avskyvärdhet. Han gjorde vad han gjorde just för att han begrep precis hur ondskefulla de var.

Och vilken chockeffekt de skulle få.

 

En av dem Breivik såg som ett bra politiskt exempel var Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson, som skrev följande i Aftonbladet-debatt: ”Allt detta är i dag en del av den svenska verkligheten. Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet.

Den mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”.

Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.”

Samma andas barn, den ena sprider hatets retorik, den andre går till handling…båda bär en tydlig ton av Mengeles själ och båda är lika farliga…

 

 

Det här inlägget postades i Min syn på SD!. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till …han är inte ensam, Breivik.

  1. Svante skriver:

    Titta in hos mig igår, och idag, tungt att leva några dagar innan alla triggerpoints, lämnar minnet.
    Svante

  2. arrami54 skriver:

    Har tittat in…
    Beklagar, känner med dig och förstår din sorg…
    …senast jag tvingades avliva en fyrbent vän fick jag göra det själv, hon var livrädd för veterinärer och gick de sista åren inte att få in på en veterinärklinik…

    Man saknar sina fyrbenta vänner lika mycket som alla de människor man tvingats ta farväl av.

  3. Svante skriver:

    Tack för omtanken jag lade till detta mitt svar till dig.

    Jag är övertygad om att hjorthagel rätt placerat är ett bättre sätt att ta farväl av sin fyrfota vän, än att vänta 35 min. och ändå hade hunden inte somnat av den lugnande spruta, utan fick en till, och då dröjde det 15 min tills det gick att ge avlivningsvätskan. Jag vill inte ha vapen, jag gillar inte vapen, men vet hur de används, och kan skjuta riktigt bra på skjutbana. Det borde finnas ett snabbare sätt att avliva djur hos veterinären.
    Svante

  4. arrami54 skriver:

    Nu använder jag helst inte skjutvapen, utan en kraftig överdos av ett lugnande och smärtstillande medel för hästar…jag garanterar att en hund somnar in stilla och smärtfritt.
    Men jag har även skjutit ett par av mina hundar tidigare, aldrig en jakthund dock och visst är det en snabbt och smärtfri död.

Kommentarsfältet är stängt.