…kampen mot rasism/främlingsfientlighet är evig.

Det finns nog inget tarvligare, lägre och okunnigare folk än dem som tror allt handlar om ”vi mot dem”, dem, de andra, de enligt SD lägre stående…men faktum är att ingen står lägre, är okunnigare, mer osympatiska/oempatiska  än SD-folket. De är INTE solidaritetens förkämpar, de är solidaritetens fiende…vad de än allmänpolitiskt kritiserar, svamlar om, är de alltid i grunden rasister och främlingsfientliga: Jag bemötte detta (se nedan) med orden om följer efter bilden på SD-insändaren från den 28:e mars…

Mitt svar publicerades dagen efter, den 29:e mars:

SD:s påstådda solidaritet är ingenting annat än klassiskt mörk nationalism och ”NN”:s ord om att jag försvarar islam bygger på samma fantasifulla tro som hans/hennes övriga ord. Att yttra sig utan att veta tycks vara ett bärande inslag i Sverigedemokraternas så kallade ideologi. Att jag försvarar religionsfriheten enligt de grundläggande demokratiska principerna som byggt upp svensk demokrati och som är en del av grundlagen, betyder inte att jag värnar religiös fundamentalism. Jag värnar religiös extremism lika lite som jag värnar motsvarande politiska extremism. Personligen har jag i princip samma syn på religion som Albert Einstein och eftersom jag har en välgrundad misstanke om att ”NN” saknar insikt om vad detta innebär, så hänvisar jag till Einsteins skrift ”Min världsbild” och tar ett kort citat som exempel: ”En gud, som belönar och bestraffar sina egna skapelser, som har en vilja, liknande den, som vi erfara hos oss själva, kan jag ej föreställa mig. Ej heller en individualitet, som sträcker sig bortom döden, kan jag tänka mig; må svaga själar, fyllda av ångest eller löjlig egoism, nära dylika tankar.”

Det finns ingenting i mina tidigare ord som försvarar någonting annat än religionsfriheten. ”NN” tror sig veta, men vet ingenting om mig och hos mig hittar du/ni inte ett uns av traditionell religiositet eller liknande tro.

Detsamma gäller hans/hennes ord om att 95% av flyktingarna bluffar och ljuger om sin situation. Migrationsverkets presschef, Johan Rahm, gav ”NN” svar i denna tidning den 26:e mars, ”NN” tycks ha missat detta totalt. De hundratusentals flyktingar ”NN” skriver om, var i realiteten ca 9000 och ingen har styrkts ljuga om sin situation och fått uppehållstillstånd, däremot drar ”NN” uppenbara lögner om och om igen!

Vad ”NN” också totalt missat är att den överväldigande delen av de muslimer som ansöker om och får uppehållstillstånd i Sverige är sekulariserade muslimer, alltså icke aktivt troende, precis som majoriteten av svenskarna är kristna på pappret, inte reellt. Flertalet söker sig hit för att de liksom vi, tror på demokrati och jämställdhet mellan könen och stödjer vi inte dem, stödjer vi överhuvudtaget inte demokratitanken och idén om jämställdhet. PEN-klubbens ordförande, Ola Larsmo, beskrev SD:s ideologiska brister väl i DN, via orden: Vad man säger är alltså att man inte vill slösa pengar på de människor som med risk för eget liv tar ställning mot just sådant man själv gärna utmålar som de stora hoten. Låt andra ta striden, någon annanstans, så länge det inte kostar mig en krona. Och så länge jag slipper se dem eller, Gud förbjude, träffa dem på gatan.”

Orden: ”…så länge det inte kostar mig en krona.”, beskriver SD:s ideologi ypperligt och styrker perfekt vad den påstådda solidariteten handlar om. Att pengar inte växer på träden, var en oerhört itelligent iaktagelse ”NN” försökte ge oss, ordet löjeväckande var min första association.

NN”:s kritik mot Alliansen bevisar/styrker bara mina ord om inrikespolitisk inkompetens, vilket jag skrev i mitt svar, publicerat den 22:a mars. Det går att skapa jobb via politiska beslut, vi har gjort det förr, vilket alla historiskt bevandrade/kunniga individer vet, och vi kan göra det igen. Via t.ex. en inte bara nödvändig, men också klok satsning, på hundratusentals nya bostäder och miljöbetingad renovering av det gamla beståndet, vilket ger bieffekter som skapar tiotusentals nya jobb.

NN”:s ord om organiserat djurplågeri faller platt till marken om man beaktar det djurplågeri som pågår i våra egna industriella slakterier. Att döda ett djur är aldrig vackert, oavsett hur du än gör det och få köttätare slaktar själva. Om de så gjorde, skulle de fullt ut förstå mina ord och ja, jag har slaktat för husbehov, så jag vet vad det känslomässigt innebär.

NN”:s ord om att han/hon inte dömer efter hudfärg säger ingenting om SD, då den som följer SD:s svans vet att rasism/främlingsfientlighet är deras ideologis bärande kraft och ”NN” personifierar inte SD, utan är bara ett eko, en ton av den iskalla själ jag beskrev i mitt svar den 22:a mars. Att man är fixerad vid ”Jaget” beskriver bara vilken Gud man prioriterar och bevisar inget vad det gäller solidaritet, snarare tvärtom.

Det är lätt att slå på den nationalistiska trumman vad det gäller jämställdhet och feminism, vi har kommit en bit på vägen, men historiskt ligger vi inte så långt före det ”NN” kritiserar hos andra (muslimer), det var t.ex. först 1965 vi förbjöd våldtäkt inom äktenskapet och än idag ligger kvinnor efter i lön för sitt jobb, m.m.

Vad det gäller solidaritet och vackra själar, så ligger många av våra invandrare/flyktingar långt, långt före Sverigedemokraterna. För att ta ett exempel av tusentals, så uppvisar Laleh och hennes far, en rikedom därvidlag ingen Sverigedemokrat eller sympatisör jag mött, eller läst, kommer i närheten av. Lalehs far dog för att rädda en annan själ och Lalhes musikaliska rikedom har få missat. Till skillnad från SD så berikar den överväldigande delen av invandrarna/flyktingarna Sverige.

Avslutningsvis förstår jag inte varför ”NN” vill att jag skall berätta sagan om Rödluvan, gör inte ”originalberättaren” (?) Charles Perrault eller bröderna Grimm, det bäst i sina versioner? Sagan är traditionell och okunnig, liksom Sverigedemokraternas så kallade ideologi.

Var det detta ”NN” ville ha styrkt?”

Att Sverige skulle vara vackrare utan SD-rasisterna står bortom all tvekan! De är ingenting annat än en unken doft från mänsklighetens kloaker…

 


…avslutar med två sånger av Laleh…

 

Det här inlägget postades i Min syn på SD!. Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till …kampen mot rasism/främlingsfientlighet är evig.

  1. HEMIMAMMA skriver:

    ”Vad ”NN” också totalt missat är att den överväldigande delen av de muslimer som ansöker om och får uppehållstillstånd i Sverige är sekulariserade muslimer, alltså icke aktivt troende, precis som majoriteten av svenskarna är kristna på pappret, inte reellt.”

    SANNINGEN ÄR ATT MAJORITETEN I SVERIGE inser inte att det är på detta viset tyvärr.

    Man är så fast i ”Vi” tänket att man inte vill se att VI omfattar människors TANKAR om saker – inte deras färg eller ens skolning, (eftersom det är vad som ÄR HELT avgörande för religiositeten).

    TANKEN är helt fri från all kulturellt ekonomisk påverkan eftersom religionen (och dess inlärda skräckdoktriner) är makten redskap att hålla massan fången still i båten

  2. arrami54 skriver:

    …exakt därför är det så otroligt viktigt att bjuda SD motstånd och upplysa om detta…SD är gammalkonservativa vad det gäller religiöst tänkande,(”fädernas kyrka”) totala offer för maktens styrning via religionen…men de inser det inte själva.

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Vet du vem NN är?

    hemikram

  4. arrami54 skriver:

    …nej, och det är ointressant…vi debatterar åsikter i sak, inte person. Men jag får brev från SD-folk, imponerande nog kommer de fram utan korrekt adress! (De försöker få mig till sin sida!). Tyvärr är det andra som tror hot är en bättre metod…men de drar alla en nit, denna alfan går sin väg, totalt oberoende och orädd. 😆

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Svagsinta med andra ord… som jag sade i vår mer *ekivoka* diskussion nyss…

  6. arrami54 skriver:

    …och svagsint i Småland är verkligen svagsint…du vet, här är tystnad och okunnighet en dygd. Gubbarna står med mössan i handen inför gud och patron…(ibland) rena artonhundratalet mentalt.

    Du förstår varför jag vill till Colombia, lite farligare kanske…men där lever livsglädje och passion…sen har de en gudabenådad natur! (Jag skriver ingenting om kvinnorna…men WOH och namnam liksom!!)

  7. HEMIMAMMA skriver:

    Prata inte på det viset – jag kan ju bli frestad att ta din kvinna??

  8. arrami54 skriver:

    …det skulle jag vilja se, du anar inte vilken kraft kvinnorna har där (skinn på näsan liksom!), det är ingen som ”tar” dem, de tar dig! 😆

  9. HEMIMAMMA skriver:

    Icke sa nicke

  10. arrami54 skriver:

    …blablabla…efter tre minuter där tystnar du. Tro mig, jag är härdad men gick baklänges mot planet inför hemresan sist…ville inte släppa det jag hade framför mig med blicken en sekund…sen dess är jag förstörd, måste tillbaka…permanent!
    😆

  11. HEMIMAMMA skriver:

    Det kan jag förstå. Själv kan jag inte vända mig om och se det alla vill se. BÅDE män och kvinnor…

    Det är nog mitt livs bästa komplimang egentligen..

  12. arrami54 skriver:

    😆 (Vågar ingenting skriva nu…risken är att texten blir barnförbjuden och innan dess måste jag ändra inställningarna!)

  13. HEMIMAMMA skriver:

    Dina inställningar borde stå på 18 år ändå,din gamle listige varg.

    Nå längtar hon lika mycket efter dig som du suktar efter henne? 👿

  14. arrami54 skriver:

    …hon var gift då, men är inte det nu. (Svar nog kanske?). 😆

  15. HEMIMAMMA skriver:

    Då förstår jag Varghjärtas otåliga sinnelag… 😈

  16. arrami54 skriver:

    …den som väntar på paradiset kan vänta ett tag…men inte så länge till! 😉

  17. HEMIMAMMA skriver:

    Paradiset inträder efter döden, så det åstundas ICKE för min del

  18. arrami54 skriver:

    …efter döden upplever du ingenting, paradiset är här och nu…men du har inte upplevt Colombia och dess del av Karibien?

  19. HEMIMAMMA skriver:

    ”Sex is the only activity where you start att the top, work your way to the bottom, while getting a raise”

  20. arrami54 skriver:

    …tänk dig att det är trettio grader varmt, du vandrar i djungeln med en skönhet, plötsligt är ni vid en svalkande bäck, ni kyler era varma svettiga kroppar i vattnet under det att några blå papegojor undersöker era kläder och men marinblå fjäril flyger förbi…stor som en svensk sparv…sedan lägger ni er ner, bredvid varandra på en varm slät stenhäll invid ett litet vattenfall…och trots naturens underbara skönhet upplever du ingenting annat än den längtan du ser i din väns mörkt amberfärgade ögon…det är då man leker som intensivast…det är då det försiktiga lagom-svenska dör i dig för evig tid.

    😳

  21. HEMIMAMMA skriver:

    nej tyvärr ochj inte lär jag ha råd till det heller när Borreliabehandlingen tömmer alla våra konton…

    80

  22. arrami54 skriver:

    …mitt dilemma också…men pengarna kommer! 😉
    (Hälsan måste också vända till en lite positivare nivå innan jag smiter från tristessen för gott!)

  23. HEMIMAMMA skriver:

    RODNAR DU? Den kunde du visst…

    :mrgreen:

  24. HEMIMAMMA skriver:

    Lotto för din del?

    Sålda njurar för min 💡

  25. HEMIMAMMA skriver:

    hahahha du fuskar… det borde jag ha förstått att du skulle kopiera dem…

    INTE lika roligt! :!

  26. arrami54 skriver:

    …nä, jag kopierar inte, men när du kommenterar kommer det ett mejl i inkorgen och där står det hur…lätt som en plätt! 🙄

  27. arrami54 skriver:

    🙂
    Nu måste jag gå ut med min vita ”vargvän” och sedan inte sängläge…det händer mycket här i morgon, behöver vara utvilad…så jag skriver God Natt…sov gott min vän och njut av morgondagen!

    Kram

  28. HEMIMAMMA skriver:

    TOUCHÈ *skrattar*

    Men jag har många fler roliga gubbar… Men nu ska jag natta mig.

    Tack för trevligt sällskap i natten ♥ Hemikram

  29. HEMIMAMMA skriver:

    Två själar en tanke, se mitt svar på förra kommentaren…

    😉

  30. arrami54 skriver:

    …jag såg och svarade! 😉
    Kram.

  31. Ping: …SD lurar till sig ”o-folket”! | Varghjärta

Kommentarsfältet är stängt.