…naket, enkelt och helt underbart!

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till …naket, enkelt och helt underbart!

  1. ChristinAlv-Iversen//facebook skriver:

    Fint !
    Själv har nog inga ord i världen gett mig större tröst, glädje,styrka o kärlek än musikens.
    Visst ja……….jag får ju inte glömma William Bake ❤

    Ha' en ljuvlig dag !

  2. svantelarvig skriver:

    http://www.navenibordet.n.nu/
    Hittade denna adress idag på en anslagstavla där man uppmanade till demonstration i Sveg.
    Vet du vad det rör sig om?
    Svante

  3. arrami54 skriver:

    …exakt, musiken ger allt vi behöver, när vi behöver det! 😉

    Må bättre än gott Christin!;-)

  4. arrami54 skriver:

    …jo, det är varghatarna som tänkt sig protestera över landet den 24:e mars…

    Må bättre än gott Svante. 😉

  5. svantelarvig skriver:

    Kollade deras gästbok, och hatet lyste igenom, liksom sättet att utrycka sig, visar att det inte är bara jag, som har dåligt betyg i svenska. Kunde inte hålla mig utan skrev lite på min blogg.
    Svante

  6. arrami54 skriver:

    Visst är det omotiverat hat de känner och som jag skrev hos dig: …bra text i bildrutan: Var inte rädd! Varghatare och Sverigedemokrater framstår alltmer som rädda små barn…de måste tröstas och ges kunskap! Först då tynar deras fantasifulla rädsla bort!

    😉

  7. ChristinAlv-Iversen//facebook skriver:

    Det som jag tycker är riktigt-riktigt illa, är att det fått gå så här långt, så att det utvecklats till en ful varfylld konflikt, som livnär sig på hat.
    Hat föder hat sägs det . Det är mycket sant, därför är det helt oacceptabel om vi som värnar om djur & natur bidrar med hat.
    Det rimmar dessutom dåligt med vår kärlek till djur & natur.
    Hat går att bryta.
    Men så länge ingen av parterna bryter hatet, så kommer många spadtag att tas på Vargarna/rovdjurenss grav, av bägge sidor. De är de som får betala priset för vår egoistiska dårskap.
    Ibland undrar jag om det hela ens handlar om Vargen/rovdjur längre. Det känns som vi hamnat i en ond cirkel där avsaknaden av logik & vett flygit sin kos för länge sedan.
    Att reda upp hela denna varböld, att försöka skala av alla dess ingrodda lager av hat, den dag det blir aktuellt, kommer inte att bli en lätt uppgift.
    Men än värre är frågan om det finns några Vargar/rovdjur kvar den dagen.

  8. arrami54 skriver:

    …tyvärr kan du aldrig skala bort hatet från somliga individer, deras rädsla livnär sig på hatet och de vill hata…är det inte vargar så är det t.ex. invandrare. Jag dela din syn, men eftersom vi befinner oss i ”krig” kan vi inte bara vända andra kinden till…och kunskap biter inte på idioti.
    Jag vet inte hur vi bäst löser problemet, men att vika ner sig för varghatarna går inte.

  9. ChristinAlv-Iversen//facebook skriver:

    Inte att bemöta dem med hat heller.
    Det faller till Vargen/rovdjurens nackdel. Bästa vapnet är att tills det går att mötas i konflikten, så är det att bemöta dem med klara fakta, ifrågasätta dem, speciellt i media. För de försöker desperat via media att manipulera över en osann verklighet, en för dem passande vanföreställning om Varg/rovdjur till allmänheten. Senast om den påkörda Älgen i diket. Bemöt dem öppet varje gång detta sker, var på dem som en envis Terrier som hängt sig kvar o vägrar släppa greppet. Låt de stå där inför öppen ridå med sina urbota dåliga argumenteringar. Så vi får se hur de faller i bitar, att de visar sitt rätta ansikte.Det är inte så svårt.

  10. arrami54 skriver:

    …jo, men det saknas inte klara fakta och hur ofta du än upprepar fakta förkastas den till förmån för tro och sagor från varghatarna. Vi vet deras rätta ansikte, det är griniga, giriga individer som INTE VILL ha varg eller andra rovdjur som tar deras ägda bytesdjur. Det är mänsklighetens mest primitiva sida som går i ständig repris. Du kan inte möta detta hat bara med fakta, varghatarna pissar på argumenten, uppmuntrar och t.o.m. applåderar tjuvjakt, giftdränkta åtlar m.m.
    Huvudansvaret att arbeta via fakta, saklig argumentation faller på regeringen och dess departement främst…och hur gör du när de uppvisar så klara brister som t.ex. via licensjakten?
    Jag föraktar individer som likt tjuriga småbarn håller fast vid sin okunniga tro, de vill inget annat och jag ser inte hur det är möjligt att bemöta dem enbart med fakta när de saknar intelligens nog att ta in den?
    Jag har kanske inte en lika vacker själ som din, men tro mig, detta är en fråga jag kan dö för. Vargen har exakt samma rätt att vandra på svensk mark som vi och därvidlag lär jag alltid agera som en ”envis Terrier”…möts vi med våld, så får vi svara med våld…även retoriskt våld.

  11. ChristinAlv-Iversen//facebook skriver:

    Må så vara, fast jag tror endast att kunskap segrar över okunskap & hat någongång.
    Och jag tror inte ett ögonblick på invänta regering/departements insats i detta, det har vi fått så många bevis på inte bara vad gäller våra rovdjur.DE har mest uppträtt som menlösa lakejer åt natyrens tvåbenta oppurtinister .I regelverket finns inga levande individer, bara formulär med ord & siffror. Våra rovdjur har inga andra än oss faktiskt, så jävigt är det. Därför tror jag att det är på oss det gäller o då är det viktigt med rätt strategi, och det som händer nu ÄR förkastlig. Vi måste plocka ned dessa predators från sina höga hästar och ta makten ifrån dem, OFFENTLIGT, få med oss allmänheten,då först kanske regering och dess departement vågar sticka ut sina fega trynen.
    Om min själ är vacker el. inte, vet jag inte. Men jag tror på bra strategier före våld o hat för att vinna sitt mål. Och att gå ut i någon form av nästan ”väpnad strid” i sinnet för våra rovdjur, är så fel det bara kan bli.

  12. arrami54 skriver:

    …den vuxna generationen som motarbetar/hatar vargen är förlorad och når aldrig insikt/kunskap/förståelse. Det vi kan hoppas på är att barnen lär sig fakta och får verklig kunskap i skolan. Tyvärr är biologitimmarna få och kunskapen nöts bort när personlig girighet och t.ex. vilja att själv få jaga älg växer. Kunskap har lite med makt att göra, makt handlar mest om ägande/pengar. I grunden tror jag du och jag har så skild syn på djuret människan att vi inte riktigt förstår varandra och du vet, vi män tänker och fungerar inte alltid exakt som ni kvinnor. 😉
    Orden om min själ var bara en komplimang till hur du tänker, jag förstår dig och håller delvis med. Våld är aldrig en bra strategi, men självförsvarstanken kan dras utanför individ…om jag inte försvarade t.ex. en kvinna som var på väg att bli våldtagen…eller en varg som tjuvjagades med skoter/bil…så skulle jag skämmas.
    Vargfrågan handlar i grunden om konkurrens, de konkurrerar med mänskliga jägare om bytesdjur som älg och så vidare…och man måste inse att mänsklig konkurrens alltid riskerar att övergå i våld, det slutar alltid med ”krig” förr eller senare. Historien ger miljontals exempel. Det handlar i grunden om respekten för liv, allt liv…inte bara det mänskliga. Studerar du verkligheten inser du snabbt att människor inte respekterar ens mänskligt liv, man värnar/respekterar sitt eget och de närmsta ( i bästa fall).
    Att vi behöver, alltid behövt och alltid kommer att behöva lagar bevisar min tes. Det mänskliga djuret struntar tyvärr i kunskap och även hoppet om att barnen skall få kunskap är lågt…studera dagens skola lite närmre och du ser att det handlar om främst sortering, anpassning till näringslivets behov…du vet den eviga frågan: ”Blir du lönsam lilla vän?”

    …även när kunskap möter okunskap uppstår det du kallar ”väpnad strid i sinnet” hos de flesta människor, ingen av varghatarna skulle acceptera prestigeförlusten att erkänna att de har fel.
    Vi har helt olika syn på människor Christina, jag tror att det är där vi skiljer oss åt…men missförstå mig inte, jag har högsta respekt för din syn, men finner den vara lite väl ”vacker” och i otackt med djuret människan…

  13. ChristinAlv-Iversen//facebook skriver:

    Jag är inte rädd att ta strid även fysisk strid för de som utsätts för något ont.
    Jag har aldrig hittills vänt ryggen till.
    Jag har stått upp för djur alldeles själv och tagit konsekvenserna därav.
    Och har inga höga tankar om människan alls, snarare tvärtom.
    Men detta är en svår konflikt.
    Se på USA:s fruktansvärda hämd eft. 11 Sep.
    Ska vi fortsätta lösa konflikter på det vis i all oändlighet ?
    Där oskyldiga varelser dödas.
    Jag har lyssnat på en del samtal av några av de män (även kvinnor) som jag anser vara bland de största här på Jorden, Dalai Lama och Desmond Tutu, deras samtal om hur de ser på att lösa svåra konflikter.
    Min tanke med den strategi som jag tycker är bäst i rovdjursfrågan handlar inte om att omvända de andra eller att få dem medgörliga på något vis alls, jag skiter totalt i dem som personer (Jag kan knappt vistas i samma hus som en jägare), de vuxna gardet är hopplöst förlorade, utan det handlar om att hitta bästa sättet att ”Avväpna” dem, utan att fler rovdjur skall behöva offras.
    Kanske är det kvinnlig list jag pratar om, för där den får fäste, händer det saker.
    Se på vad endast en kvinna lyckades med i Liberia, därefter får tre kvinnor Nobels fredspris.
    Jag tror INTE att jag är ute på fel spår.
    Min syn är inte ”vacker”, det handlar mer om att tänka smart, vara listig och övermanna djuret människan.

    Jag tror också på barn/ungdom och kommande generationer om de fått utveckla egna tankar.
    Det är bara för dem jag gjort mina ”Rondellvargar”.

  14. arrami54 skriver:

    …och hur avväpnar vi dem om kunskap inte fungerar?
    Det är mer än en konflikt, världen över minskar rovdjuren drastiskt, lejonen i Afrika, tigrarna, jaguaren, snöleoparden o.s.v.. I denna takt är många helt utrotade inom femtio år. Tyvärr är det redan för sent (tror jag) och arten människan lär öka till antalet 15 miljarder innan det planar ut och då är vi relativt ensamma. Det är vi och tamdjuren…och några få odlade fiskarter. Det finns ingen framtidstro kvar…
    …det som återstår är sönderslitande konflikter och vi ser redan det demokratiska sönderfallet i Europa. …och dessa små revirhävdande bortskämda idioter vi har som motståndare är inte offren, de är förövarna!
    Människan förändras inte, hon kommer att fortsätta döda tills hon är ensam kvar och hon bryr sig inte ens om andra av sin egen art…ingen är så smart, så listig att hon/han övermannar djuret människan.

Kommentarsfältet är stängt.