…ibland blir jag bara nedstämd!

 

Det kom ett brev till, tillställt ”vänsterdrägget”. För helvete, jag avskyr din åsikt, inte dig och du man dömer en människa efter handling, inte ursprung och vadå ”drägg?…vi är alla unika och samverkar! Ordet samhälle bygger exakt på det, sam-hälle = samverkan, att gå bredvid och hjälpas åt!

Du sänder mig en ”insändare” tillställd lokaltidningen Smålänningen och ställer frågor, eftersom det är en insändare är orden officiella.

Du tillhör SD och orden är renodlade politiska åsikter, tyckande på labil grund enligt mig och jag skall inte bli dig svaret skyldig, du skriver så här:

Ja, SD-sympatisörer tar lika ofta till våld som andra, enligt vissa undersökningar mer. Majoriteten av allt våld kommer från yngre män, yngre män är era väljare sett till majoritet. Våld kan vara fysiskt eller psykiskt, vilket mitt svar pekade på. Skramla med nycklar och skratta, okej…att slänga flaskor och stenar är INTE okej. Ej heller är det okej att hänga ut ett sexårigt barn som SD gjorde och försvarade! …och ni brukar vara fyra?

Mötesfrid och mötesfrihet är inget någon rör, heliga principer enligt min åsikt och våld är en extrem kraft du tillgriper i självförsvar, aldrig annars. Jag accepterar inte våld mot någon i övrigt! Jag riskerade fängelse som vapenvägrare men lyckades ”lura” systemet och slapp undan.

Sen förstår jag dig inte alls vad det gäller anklagelserna om bristande läskunnighet, var det inte jag som var väldigt ”verbal” i ditt förra inlägg? Hur fan blir man verbal och högt allmänbildad utan läskunnighet? (Jag är djävligt glad att du inte är lärare utan ”ingengör”!).

…och du, kunskapsmässigt ligger du femtio år efter mig!

Vad ”Ohly” och ”Sjöstedt” beträffar så får de väl svara dig när det dem behagar, det är ganska dumt att fråga mig…hur fan skulle jag veta hur dessa unika, fina och intelligenta människor tycker i detalj. Respektera dem och fråga dem!

Du förstår tydligen inte att detta är min privata blogg, liksom det är privata åsikter i insändarna, jag skriver och fritt, ärligt…är inte ”ägd” av någon… Vilket parti jag tillhör? Ja du, är inte det något jag kan få ha för mig själv? Ärligt talat är jag ambivalent, Miljöpartiet och Vänsterpartiet ligger närmast det jag benämner ”min helhetssyn”. Det blir också lite olika beroende på val, det är inte alltid jag röstar lika i stat-, kommunal- och landstingsval. Kunskap och val av väg, är beroende av kunskap och syn på utveckling, kunskap m.m. är en pågående utveckling, därav ambivalens…eftersom inget parti kan bli perfekt, lika lite som vi.

Vad det gäller Warszawapakten så upphörde den 1991 och den är inget jag saknar, vill gärna att Nato somnar in också…och ursäkta mig om du tycks ligga minst tjugo (20) år efter! Jag hävdar femtio (50) år efter, men nöjer mig med tjugo!

Vad jag anser om SD framgår av bloggen i övrigt.

Jag önskar alla frihet och lycka efter frivilliga val, vill se jämställdhet, likhet i värde och en så stark respekt att vi kunde gå leende bredvid…oavsett ursprung, hudfärg. etnicitet, religion/tro och åsikt. Är det inte exakt det vi kallar demokrati? En åsikt, monokultur är diktatur, mångfald, många åsikter (mångkultur) är inte bara demokrati, det är frihet!

…och du, Kenneth, du påverkar inte mig…så: Lägg ner! Dra in taggarna och tystna gentemot mig, tack!

…och jag är stolt som rödgrön!

 

Det här inlägget postades i Min syn på SD!. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till …ibland blir jag bara nedstämd!

  1. Urban & Karin skriver:

    Bara att hoppas meddelandet gick fram den här gången, men du får nog köra samma sak en eller flera gånger till innan 😉
    Nåja, hoppas du har det bra och tänkte du kanske vill se min dotters blogg med målningar?
    Jaja, hon är amatör och skriver inte ens årtal på tavlorna 😀
    Sköt om dig / Urban
    http://ceciliamedin-art.dk/art_gallery

  2. arrami54 skriver:

    …hon har fin känsla din dotter, kompositionskänsla m.m. är riktigt bra…färgerna kommer att glöda en dag. Hoppas hon behåller glöden och fortsätter utvecklas…det ser riktigt bra ut! Hon är redan duktig…om 25 år en mästare om hon fortsätter ”glöda” för känslan.

    …när hon klarar känslan av en tidigt daggdränkt sommarmorgon är hon ”färdig”. Jag tror hon kan nå dit!
    😉

    …i övrigt bygger historien och demokratin på repriser, det är ett evigt tjat! 😉

  3. Svante Svensson skriver:

    Nog är det konstigt att att du inte får ha din åsikt, och meddela den i pressen, utan trakasserier. Jag får inte heller tycka att Ljusdals Köping är dålig. http://helahalsingland.se/ljusdal/1.4441282-daligt-knark-i-ljusdal
    Jag har retats lite, men sanning att säga är det så jag känner för Ljusdals Köping. se mina kommentarer.
    Svante

  4. arrami54 skriver:

    …det krävs iochförsig fler brev för att det skall bli trakasserier, men personen ringer också. Retas lite genom att yttra sin åsikt, det får man! 😉

  5. Urban & Karin skriver:

    Tackar, det värmde. Jag har även talat om att hon måste ha årtal inskrivet på sina tavlor, något jag hört. Har inte du någon sida där du visar upp dina tavlor?
    Har bara sett en del, av vad du arbetat med och alltid varit förtjust.
    Vore roligt att få ta del.
    Sköt om dig / Urban

  6. arrami54 skriver:

    …tack Urban, jag raderade din e-mail efter det att jag sparat den. För tillfället har jag problem med ett virus som sänder mail från min hotmail.se eller Windows mail. Får ta fram nya mail-adresser.
    Jag har ingen aktiv hemsida kring mitt måleri idag, det finns ett antal skäl till detta, främst beror det på att få målningar hamnar utanför en begränsad grupp ”konsumenter”. 😉 …och jag säger nej tack till de flesta utställningserbjudanden jag får. Håller på med en minnes-målning till Kynnas ära, till livets ära. Den lär jag visa här på bloggen om ett tag, annars blir det få som visas offentligt.

    Din dotter är duktig och med träning/övning lär hon nå högre nivåer. Att sätta ut årtal/datum kan vara kul för henne själv, när hon blir äldre kan hon enklare katalogisera dem i tidsordning. Ett tips, fotografera bitarna! Personligen skriver jag namnteckning och årtal/datum på målningens baksida. Det finns ingen regel om att bitarna skall signeras även med årtal.

    Må bättre än gott, Urban. 😉

  7. mopsen skriver:

    Respekt och hänsyn skall gälla oavsett politiska sympatier.
    När jag möter Jonas Sjöstedt är handslaget fast och den personliga aktningen ömsesidig.
    Ett sätt att leva i en lyckligare värld.
    Stellan Bojerud
    Fd riksdagsledamot (SD)

  8. arrami54 skriver:

    …exakt. Ett av demokratins moraliska dilemma är hur hanterar man bäst de som inte vill demokrati? 😉

  9. svantelarvig skriver:

    http://tjalletvarviggsblogg.wordpress.com/
    Har idag fått hjälp av hemimamma att få fram detta.
    Svante

  10. arrami54 skriver:

    …går över dit och läser! 😉

Kommentarsfältet är stängt.