…eurozonen spricker, Grekland först att kastas ut!

 

Antagligen åker Grekland ut ur eurozonen nu, därefter Portugal, därefter…

”Grekland har ingen plats i EU utan borde kastas ut. Det säger en av Angela Merkels rådgivare, chefen för Bosch, Franz Fehrenbach i dag”.

Förhoppningsvis är de kloka nog att hålla sig utanför när de landar efter ”kastet”, vill folket att demokratin skall ha en rimlig chans att överleva, så bör de dra sig ur frivilligt och inte vänta. Nils Lundgren skriver i en vettig analys på Newsmill att: ”Det är bättre att Grekland och Portugal gör statsbankrutt och lämnar eurozonen tills vidare”. Han har fel i en sak dock, orden ”tills vidare”, vill de ha en rimlig chans till en bra framtid och reell demokrati, bör de hålla sig på betryggande avstånd från EMU-samarbetet för gott!

Som tidigare aktiv EU och EMU motståndare är det inte utan att man flinar lite, orden: ”Vad var det vi sade?”…blir nästintill omöjliga att undvika.

Även vi svenskar skall akta oss noga för de politiker som vill ha in oss i eurozonen, man kan säga mycket om dessa individer, men en sak är säker, de är INTE demokrater!

Ett bevis för att demokratin urholkas är detta:

 

Frågan är hur mycket fredsprojektet Europeiska Unionen tål och vad som händer med Europa när detta prestigebygge, EMU, nu faller sönder?

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik.. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till …eurozonen spricker, Grekland först att kastas ut!

  1. Svante Svensson skriver:

    Ja så blir det, när man känner att den åsikt man framförde inför EU omröstningen, blir verklighet. Jag var tämligen ensam mot den Socialdemokratiska fackklubben, om min ståndpunkt, om att säga nej till EU. Det skulle vara kul att träffa personerna i den klubben nu, och säga ”vad var det jag sa”. Palme var emot EU, och antagligen var det därför han plockades bort. Han visste att EU var, och är en ren högerkonstruktion, även om jag hade svårt för Palme, som person, kommer jag aldrig att förneka att det var en mycket kunnig man, på många områden.
    Svante

  2. arrami54 skriver:

    …jo, en del människor är tragiskt små, som chefen för Delsbo slakteri!

  3. arrami54 skriver:

    …exakt varför Palme togs bort får vi aldrig veta, men jag anar att även s.k. socialdemokrater var inblandade i denna politiska kupp…det var en kupp mot svensk demokrati av välorganiserade högerkrafter inom landet.

  4. Svante Svensson skriver:

    Har skickat dig ett mail.
    Svante

  5. arrami54 skriver:

    Har läst och svarat. Intressant berättelse och det styrker det jag alltid varit övertygad om, polis och Säpo var inblandade i mordet…individer ur dessa polisorganisationer alltså.

  6. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/insant/insandare/1.4387770-skippa-internet
    Har denna insändare i tidningen idag, kolla kommentaren, den bevisar min tes om att Svenska folket saknar insikt om vad, som händer runt omkring dem. Skickat ett mail till.
    Svante

  7. arrami54 skriver:

    Personligen lämnar jag nog inte nätet, har dolt mig bra idag och det går att gömma sig helt från ”storebror”, det finns program som krypterar dina mail om så behövs.

Kommentarsfältet är stängt.