…Naturvårdsverket är bekymrade.

 

Men ”fårförbundets” grå eminens och ”rödluvans” väljarkår jublar, liksom landets jägare. Regeringen bjuder in till ökad tjuvjakt.

”– Och det är väldigt känsliga uppgifter utifrån vargens synpunkt. Normalt skulle vi behöva sekretess. Nu röjer vi uppgifterna, och risken ökar att tiken blir störd, säger Ruona Burman, viltsamordnare på Naturvårdsverket.”

Att inte EU:s miljökommissionär tröttnat och dragit den falskspelande nationen Sverige inför EU-domstolen redan, tyder på ett nästintill änglalikt tålamod. Skulle Sverige fällas och bli bötfällda borde Eskil Erlandsson och övriga i ”fårförbundet” (Centerpartiet) själva få stå för böterna.

Jinge beskriver saken utmärkt: ”Att regeringen ljuger för EU:s miljökommissionär är givetvis utomordentligt fult, att man gör det för hela det svenska folket är faktiskt fulare. Å ena sidan försöker man få befolkningen att tro att man vill värna ett rödlistat och därmed utrotningshotat djur, å andra sidan så inför man en lag mot återinplantering trots att det just är det som attrappen ville få folk att tro på. Det säger givetvis en hel del om både Centerpartiet och den regering det sitter i. Men man hade väl tänkt att detta skulle passera obemärkt, att stå i TV:s nyhetsprogram och svamla om återinplantering när man gett markägare och jaktlag möjlighet att stoppa en sådan är ett direkt och avsiktligt bedrägeri. Ett bedrägeri som givetvis faller tillbaka på statsministern personligen. Man kan undra vad det finns mer för beslut som får en nationell verkan och som folk inte underrättas om.

För det är just en nationell verkan lagen får, det handlar inte om att kommuner eller län får en möjlighet till medinflytande, det handlar om att markägarna, och därmed jaktlagen som dessa arrenderar ut jakträtten åt, som bestämmer. Det är ett sätt att lura det svenska folket, något som vi börjar vänja oss vid efter fem års borgerligt styre.”

Att markägarna enligt den nya lagen får rätt att säga nej och därtill informeras är direkt kontraproduktivt och ett fult sätt att hindra vargstammens positiva utveckling på. Hur primitivt herr Erlandsson och övriga inom Centerpartiet tänker är inte svårt att se, de har lärt sig av kriminella gäng hur man kringgår lagar och regler. Hade dessa individer ens tänkt fullfölja habitetsdirektivet skulle lagstiftningen istället försvårat tjuvjakt och minimerat markägarnas talan i sak, inte tvärtom.

En markägare på vars mark rovdjur tjuvjagas borde förlora äganderätten till marken p.g.a. delaktighet i brottet. Oftast är jägare och markägare samma individ.

Jag har följt herr Erlandssons politiska gärning och garanterar att Centerpartiets ”miljöministrar” är hans personliga attrapper och ingen svensk politiker är mer fientligt inställd till vargen och större utrotningsivrare än den mannen. Han tror säkert att fåren är en utrotningshotad art! (…tyvärr är inte korkade män det!)

Hur primitiva hans tankebanor är bevisas tydligt här:

 

Det här inlägget postades i Vargdebatten:. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till …Naturvårdsverket är bekymrade.

  1. Vår blogg skriver:

    Jag har aldrig tålt den där fjanten!
    Ett bra inlägg igen och vi kan aldrig ge efter för dårskapen och om alla dock skiter i verkligheten så kommer den snart att komma ikapp.

    Svenska Jägareförbundet får årligen ca 50 miljoner från regeringen per år för information, viltövervakning, älgförvaltning med mera. Dessutom ingår i uppdraget att eftersöka och ta hand om trafikskadade djur.
    Sveriges Radio Sjuhärad har rapporterat om en älg som blivit påkörd av ett tåg. Men jägarna på orten strejkar ”i protest mot vargpolitiken” och därför fick polisen ta hand om älgen.
    http://www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden
    Bra.
    /Urban

  2. arrami54 skriver:

    …Jägarförbunden bör förlora allt ekonomiskt stöd från staten, istället bör vi anställa seriösa jägare som sköter eftersök på trafikskadat vilt. Nya arbetstillfällen skapas den vägen och om vi håller markägarna ansvariga för tjuvjakten på deras marker, minimerar vi densamma.
    Delar i övrigt din syn på herr Erlandsson…;-)

  3. Adolfsson Mikael skriver:

    Det bästa vore om sverige blir fällt i eudomstolen så vore det inte mer än rätt att tjuvjägarna,jägarförbundet och vargmoståndarna betalar böterna eftersom det är dem som är för vargjakten och tjuvjakten.Varför ska vi betala deras böter vi har inte gjort något

  4. Adolfsson Mikael skriver:

    Håller med dig fullständigt det är inte mer än rätt

  5. Svante Svensson skriver:

    När jag läste om detta igår, och hade diskuterat det med en vän gick jag in, och letade upp en låt som fick mina ögon att spolas ur.

    Svante

  6. arrami54 skriver:

    …exakt! Vi kan börja med att kräva att allt ekonomiskt stöd dras bort från jägarförbunden.

  7. arrami54 skriver:

    …bra musik. Men denna typ av ”politik” får mig att vilja måla somliga svarta, med tjära…och jag behöver lite hårdare musik för att få ut känslan! 😉

  8. Svante Svensson skriver:

    http://www.youtube.com/watch?v=XLgYAHHkPFs&feature=fvwrel Vet inte men jag har nog ett mjukare sätt att framställa mina känslor, men denna ställer jag upp på.
    Svante

  9. arrami54 skriver:

    Underbar låt av en av musikhistoriens största genier!
    …hur man framställer känslan beror nog på känslan. En mjuk känsla framställer man mjuk, men en hård, tuffare känsla bör visas ärligt den med.

  10. Svante Svensson skriver:

    Jag vet inte hur jag ska förklara min åsikt, men om vi, som vill se ett mänskligare samhälle använder liknande metoder, som SD. Vi kan ju inte med trovärdighet hävda att vår livssyn är bättre än deras om vi använder oss av samma hårdhet som dem. I dagens samhälle är det djungelns lag, som gäller, och att opponera gör bara att man blir utfryst ur gemenskapen, jag vet jag är utfryst. Jag har opponerat hela mitt liv, och därför varit utfryst, där jag öppnat näbben. Jag kör efter devisen, jag tänker ut hur jag skulle vilja att samhället fungerade, därefter skriver jag ner motsatsen, och så brukar det vara och så blir det.
    Svante

  11. arrami54 skriver:

    …jag förstår dig, men att du är ”utfryst” bevisar väl samhällets hårdhet?
    ”Djungelns lag” gäller alltid, människan är ett tämligen primitivt djur som alltid hävdar det primitiva ”jagets” rätt, hon är därtill girig och lat. När argument saknas kommer alltid våldet i någon form, skuld och krig är våra främsta följeslagare och ingen vinner på ”mjukhet”. Tyvärr är det alltid motståndaren som sätter ribban, och de som driver de mest primitiva tankarna är alltid våldet nära. Visst, det finns små glimtar av tid i historien när den förlåtande mjukheten segrat, en liten tid…Mandela och Sydafrika är ett exempel…men snart segrar våldet igen, ty större är inte djuret människan.
    Någonstans finns alltid en gräns där man måste sätta hårt mot hårt och besvara våld med mer våld. Hade t.ex. Nazisterna stoppats med våld i tid, hade vi aldrig behövt uppleva det vidriga historiska trauma judeutrotningen var.
    Jag delar din syn, har alltid varit pacifist, men jag vet också att jag måste vara beredd att försvara det jag tror på.
    Tyvärr ser jag idag dem som allmänt tror gott om människor som varande ytterst naiva…de flesta människor drar sig inte ett ögonblick för att utnyttja andra människor. SD är bara ett av många bevis på att mänskligheten är primitiv.

    Innerst inne hoppas jag att naturen, rättvist och rakt över reducerar detta djur via en effektiv pandemi…vi är på god väg att själva skapa förutsättningarna via antibiotikaresistenta bakterier. Vår planet skulle behöva en ny start, en ny chans och det skulle hon få om vi reducerades.
    Människan är både det vackraste djuret och det vidrigaste!
    Läs t.ex. det här: http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/david-graeber-debt-the-first-5000-years

    De kommande åren lär inte bli vackra!

  12. Svante Svensson skriver:

    Bara en sak Jag tycker Vargen, och Geparden är jordens vackraste djur, sett estetiskt.
    Svante

  13. arrami54 skriver:

    …jo, men vackrast är nog en del kvinnor! 😉

  14. Svante Svensson skriver:

    En, och annan finns det nog, men för en gamgubbe är det ouppnåeligt.
    Svante

  15. arrami54 skriver:

    …jo, vi får leva på alla minnen! Tur man har dem och bra ögon! 😉
    Och du, det finns ”pumor” i lämplig ålder som är otroligt vackra…ut och ta för dig!
    🙂

  16. Svante Svensson skriver:

    Jag skulle vilja tala om vad jag tycker om polisen, med denna lilla video.

    Svante

  17. arrami54 skriver:

    …jo, polisen är som de är, många poliser är bra och seriösa…bristerna ligger i organisationsbrister och att åklagare/domstolar är sönderstressade p.g.a. besparingar på den sidan. Svensk rättssäkerhet börjar likna ett dåligt skämt!

  18. HEMIMAMMA skriver:

    Som alltid huvudet på spikarna

    Hemikram

  19. arrami54 skriver:

    …som alltid! 😉
    Kram.

  20. Ping: Har Carl Bildt satt sin sista potatis? | Jinge.se

Kommentarsfältet är stängt.